Jeg arbejde med kunstbaseret læring i både skoler og museer fokuserer på en sansende og procesorienteret tilgang. I den forbindelse skaber jeg rum, hvor kreativitet, læring og interaktion er tæt forbundet. Mine metoder opfordrer eleverne til ikke kun at skabe kunst, men også at opleve processen på en personlig og sanselig måde, hvilket fremmer en større opmærksomhed på deres egne subjektive reaktioner. Min praksis hjælper elever med at udvikle nærvær og fokus i fællesrum, hvor de kan reflektere over deres tanker og følelser gennem kunstnerisk udtryk.
sansning af udstillingens rum, lad os bruge vores krop
Se under de forskellige projekter hvordan jeg i samarbejde med formidlere, undervisere og museumsinspektører skaber relation til tema, kulturinstitution og kunst
Helhed og detalje Sorø Kunstmuseum, Museet for samtidskunst og Odsherred kunstmuseum. En del af KUNSTkammerater og kumult
For at formidle det sansede, bruger jeg forskellige kropslige erfaringer med materialer, rum og lyd.
I et projekt for børnehavebørn, gjorde jeg brug af fortællingen, scenen og vores forskellige handlinger sammen i forhold til fortællingen. Det blev til flere storformat malerier ud fra krop og fortællinger.
For mig handler læring om at udvikle vores kreativitet, faglige forståelse og sætte forstelsen ind i større sammenhæng. Læringen og formidlingen foregår i et åbent og imødekommende rum, med plads til eksperimenter, dialog og fordybelse. Jeg ønsker i mine workshop at skabe et trygt læringsrum, hvor der er plads til alle, derfor bruger jeg meget tid på åbningen eller starten af workshoppen, da det at være kreativ kan virke som en stor udfordring for nogen.